reklama

Štúdium v Argentíne

Po pobyte strávenom vo Švédsku, som jedného pekného dňa napochodovala na oddelenie medzinárodnej mobility na univerzite, presvedčená, že si nejakým zázrakom musím vybaviť ďalší výmenný pobyt v zahraničí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keďže bolo po všetkých možných deadlinoch, so zúfalstvom v očiach som sa opýtala, či je nejaká možnosť ísť...hocikam. 

Náhoda je blbec, ale v mojom prípade to platí len v dobrom slova zmysle:) Asi takto sa mi v poslednom ročníku inžinierskeho štúdia naskytla možnosť ísť študovať do Argentíny na Universidad Nacional de La Plata. Niekto sa rozhodol odstúpiť na poslednú chvíľu, a ja som sa na mieste mala rozhodnúť či chcem ísť. Zrazu sa začali vypĺňať a podpisovať papiere, ani som si nestihla uvedomiť kam sa to vlastne chystám. Čo je nakoniec dobre, lebo po reakcii mojej rodiny a rôznych hrozivých historkách, čo sa tam komu stalo, by som asi zostala sedieť doma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po absolvovaní Erasmu vo Švédsku, som takpovediac z jedného extrému, kde takmer všetko perfektne fungovalo, vhupla do druhého extrému, kde nefungovalo takmer nič. Teda fungovalo, ale po svojom :).

Začalo sa to hneď na začiatku pri samotnom vybavovaní výmenného pobytu, keďže išlo o pomerne čerstvú bilaterálnu zmluvu, musela som si všetko vybavovať sama. A keď vám dotyčný/á ani na tretí mail neodpisuje, asi sa moc dobre nevybavuje. Našťastie mi na oddelení dali kontakt na študenta, ktorý v tom čase v Argentíne študoval a krvopotne si celým tým procesom prešiel (za veľkú pomoc som mu veľmi vďačná). Keď ste priamo na mieste, nikto sa už nemôže skrývať za maily, a hneď zrazu všetko ide jednoduchšie. Aj keď tá jednoduchosť je v Argentíne relatívna. Ale inak môžem povedať, že na univerzite sú všetci veľmi milí a ochotní pomôcť, aj keď nemajú moc skúseností so zahraničnými študentmi (najmä z Európy). Tí sú pre nich skôr atrakciou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Študenti zo zahraničia nie sú atrakciou len na pôde vzdelávania, ale aj všade mimo nej. Vďaka tomu, že sú Argentínčania veľmi zvedaví a zhovorčiví, som si vždy dobre pokecala čakajúc v radoch, ktoré sú všade a čaká sa doslova hodiny! Kto je netrpezlivý a neznáša čakanie, nech do Argentíny radšej ani nejde. Doteraz sú mi záhadou tie dlhé rady čakajúcich v supermarketoch či bankách..?! A to radšej ani nespomínam vybavovanie víz… (časom som však prišla do štádia, keď som si z toho “všadeprítomného” čakania robila už len srandu). Tie nekonečné rady v supermarketoch vás úplne odradia vôbec v nich nakupovať. Môžete sa už len smiať ako hodinu čakáte v rade s nápisom Caja Rápida (rýchla pokladňa) alebo vám zostávajú dve možnosti: buď si nájdete nejakú obeť, ktorá bude ochotná za vás nejaké tie potraviny kúpiť, alebo zostanete odkázaní na drahšie kiosky a rôzne obchodíky s ovocím a zeleninou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Argentínčanov priťahuje všetko európske. Keď sa dozvedeli, že nepochádzam z ich kontinentu, hneď som mala postarané o konverzáciu na celý večer. Na informáciu, že pochádzam zo Slovenska, som sa väčšinou stretla s dvoma reakciami, buď sa na mňa pozreli ako keby som prišla z Marsu a začali sa vypytovať na neznámu krajinu v centre Európy, alebo len vševediacky prikývli, avšak o tom, kde sa nachádza Slovensko nemali ani páru.

Čo sa týka štúdia, všetky predmety som mala v španielčine. Keď však tri hodiny počúvate o informačných systémoch podaných „argentínskym blabotaním”, nejaké to slovíčko (dve, tri, …) ujdú vašej pozornosti, a môže sa stať, že sa pristihnete ako čumíte z okna a rozmýšlate čo si dáte na večeru. Chvíľu to trvá, kým si zvyknete na inú výslovnosť a melódiu používaného jazyka. Ale teraz vážne. Vyučovanie v Argentíne bolo veľmi intenzívne a problematika sa rozoberala do hĺbky. Aj keď som mala iba dva predmety, bohate to stačilo. Domáci študenti kládli veľký dôraz na pravidelnú prípravu a vypracovávanie projektov brali až moc seriózne. Veľmi zaujímavá bola pri vyučovaní niektorých predmetov účasť viacerých profesorov na hodinách, ktoré sa viedli formou diskusie a navodzovala sa atmosféra reálnych situácií.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škola inak neorganizovala nijaký špeciálny program pre zahraničných študentov. A ak náhodou áno, tak to mala veľmi zle spropagované, lebo som sa o nijakom nedozvedela. Aj napriek tomu som tam mala programu viac ako dosť a nikdy som sa nenudila. S ostatnými zahraničnými študentmi som si musela zvyknúť na inú formu existencie v odlišných podmienkach. Voľný čas sme si krátili typickými činnosťami, od grilovačiek s neodmyslyteľným argentínskym hovädzím, degustácií domácich vín a argentínskeho fernetu, až po tancovanie tanga a pitia čaju maté pri každej príležitosti. S Argentínou sa mnohým ľuďom spája obľúbený šport – futbal. Kedysi ma futbal vôbec nezaujímal, ale keďže v období keď som bola v Argentíne práve prebiehali majstrovstvá sveta, som mu aj ja nakoniec “prišla na chuť”. Tým, že sú argentínčania takí vášniví fanúšikovia, bolo úžasné zažiť naživo tú atmosféru, v ktorej sa prejavil ich pravý latinskoamerický temperament.

S ubytovaním to bolo trochu ťažšie. V La Plate sa nenachádzajú žiadne internáty, ktoré by škola ponúkala, takže je len na vás čo si nájdete. Keď máte obmedzený rozpočet, môžete si vyberať buď medzi ubytovaním, ktorého izby pripomínajú väzenské cely, alebo spoločnými izbami v penzióne. Pokiaľ nemáte nejaký luxusný bytík, tak drobné “domáce zvieratká” vám sem-tam budú pobehovať pod nohami.

Čo sa týka bezpečnosti, väčšina ľudí si myslí, že Latinská Amerika je tretí svet v pravom slova zmysle, ale to záleží od krajiny. Argentína je úplne normálna krajina v ktorej ľudia žijú svoje životy. Určite však treba rátať s odlišnosťami, ktoré sa len zväčšujú pribúdajúcimi kilometrami od domoviny. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že si treba dávať pozor na svoje veci a na rôzne indivíduá, ktorých je tam neúrekom. Keď sa chcete vyhnúť nepríjemným zážitkom, určite neodporúčam chodiť osamote večer po meste – najmä ženy blondínky tam večer svietia viac ako pouličné lampy. 

Veľkým zážitkom bolo pre mňa spoznávanie nového kontinentu. Argentína a celá Latinská Amerika je raj pre cestovateľov a je tam toľko miest, ktoré treba vidieť, že nebudete vedieť kam sa skôr vybrať. Buenos Aires „Paríž Južnej Ameriky“ som si úplne zamilovala. Takisto som mala príležitosť navštíviť všetkých susedov Argentíny a rozdiely sú neporovnateľné. Nemám na mysli len rozdiely medzi jednotlivými krajinami, ale aj rozdiely v spôsobe samotného cestovania (časom som už prestala počítať koľkokrát som si povedala „zlatá Európa”).

O mojich zážitkoch by som mohla písať ešte zopár neskorých večerov, ale aby som to zhrnula, jednoznačne odporúčam každému, kto má možnosť, ísť a zažiť pobyt v Argentíne. Je to skúsenosť na nezaplatenie a úplne to zmení váš postoj k hodnotám v živote. 

Argentina, por siempre quedarás en mi ♥
Argentina, por siempre quedarás en mi ♥ 
Lucia Hlavatá

Lucia Hlavatá

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som milovníčkou cestovania. Mám za sebou zopár úžasných zážitkov, o ktoré by som sa chcela podeliť, tak dúfam, že vás nadchnú rovnako ako nadchli mňa. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu